جمعه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۸۵

من جز ئی از توده عوام

پنجشنبه بيست و هشتم ارديبهشت 1385
یاد دارم دوران تحصیل در ایام کودکی را .. انموقعها در دوران کودکی میان همهمه جنگ و بمب باران و موشک باران وترس وصدای هواپیما و موشک و ضد هوایی و... خوب یادم هست درون خانه مان پدرم چاله ای حفر کرده بود که هنگام بمب باران و موشک باران در ان پناه میگرفتیم .. دوران غریبی بود .. شاید خیلی از دوستان یاد داشته باشند .. ولی در همان دوران با تمامی مشکلات موجود به خواندن درس و رفتن به مدرسه ادامه میدادم .. اغلب روزها شیفت صبح بودم .. زمانی که صبح به مدرسه میرفتم .یک برنامه بود به نام صبح گاهی که انگار اکنون به ورزش صبحگاهی تغیر نام داده . برنامه بدین شکل بود که سر اول صبح .مانند سربازان کوچک صف می ایستادیم .و ز جلو نظام و از عقب نظام و غیره وذالک . تا بخش مهم این برنامه که گفتن مرگ بر بر شرق وغرب و شیطان و بزرگ و از پرتقال گرفته تا مسعود رجوی به همه فحش و بده بیراه و مرگ بر میگفتیم .. سالها این جریان صبحگاهی ادامه داشت ..طوری که هنوز هم از خواب بر میخیزم احساس میکنم باید به یک نفر مرگ بری چیزی بگوییم ؟ ولی در هنگام رفتن سر کلاس اخرین شعار و یا به عبارتی دعای که باید میکردیم این بود خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دارد از عمر ما بکاه و بر عمر او بیافزای شاید ملیونها سرباز کوچک در ان دوره این دعا را برای خمینی (رض) میکردند ..ولی من اخر نفهمیدم این چه خدای بود که ایشان را تا انقلاب مهدی نتوانست نگه دارد . گذشت ان زمان تا اکنون که شنیده میشود در شروع انقلاب جدید و نوید داده شده ان دوران هستیم .. یعنی ظهور مهدی (عج) . روزگار غریبی است . نمیدانم شرایط ظهور اقا چگونه است .وچگونه ایشان ظهور خواهند کرد ..این بحث را به اقایان علمای دین واگذار میکنم و واجدان شرایط .البته واجد شرایط بودن هم خود عرفی دارد که بنده از درک ان نیز عاجزم .اصلا بنده از درک همه چیز عاجزم . اقای علما خود بر هر چیز واقف و عالم اند .ایشان هر چه بگویند بر ما حجت است .. چندی پیش به شهری مسافرت رفته بودم .و برنامه صدای و سیمای ان شهر را به تماشا نشسته بودم.. برنامه ای مذهبی همراه سخنرانی .سخنران از سادات بود و معمم .ایشان چنان میگریست و عذا داری میکرد که براستی هر بینده ولو بی دینی را مجذوب خود میکرد تکلیف ما که مشخص است ودر لا بلا ی سخنان خود ان سادات .نکته جالبی بود که حکایت از دیدارهای مقام معظم رهبری با اقا امام زمان (عج) در مسجد جمکران داشت ؟ شاید این هم از نشانه های ظهور اقا است ؟ در شگفتم چگونه زمانی که مقام معظم رهبری توانای دیدار با امام زمان(عج) را دارد چرا ایشان شفاعت امام خمینی (رض) را پیش اقا نکرد ؟ تا دعای ملیونها سرباز کوچک مورد استجابت قرار گیرد.. شاید حکمتی بود .که باز هم من از درک ان عاجزم ؟ اصولا ما عوام از درک هر چیزی عاجزیم به طور مثال همین نامه جناب ریاست جمهوری که خداوند انشالله ایشان را برای نسل دیگر نگه دارد .. به شیطان بزرگ که شیخی بزرگوار ان را نامه ای الهی و منسوب به انبیا و اولیا دانستند . و من هرچه گشتم تا شمه ای از مقدس بودن این نامه پیدا کنم نتوانستم ..شاید این نامه الهی هم از ان دسته چیزهای است که ما عوام از در ک ان عاجزیم .به مانند مابقی قضایا ..نمیدانم چر ا هیچ کس جریان هاله نورانی را در سازمان ملل جدی نگرفت . شاید انهم از نشانه های ظهور باشد .. که ما عوام از در ک ان عاجزیم .پدیده های نادر که در اخبار رسانه ملی به کرات پخش میشود .کودک عقرب زا و گوساله شش چشم و ده پا وغیره.... برادران اندیشمندان و روشنفکر اندکی به خود ایید اینها هم شاید از نشانه های ظهور اقا می باشند که ما عوام از درک ان عاجزیم .بنده قصد ان را ندارم که وارد مقوله دینی شوم چون اصلا صلاحیت این کار را ندارم و به عنوان یک انسان از توده عوام چند پرش و چند سوال که در ذهنم بود در این گوشه از فضای مجازی عنوان کردم که شاید کسانی توانای پاسخ به ان را داشته باشد وبنده را از گمراهی نجات دهد .